Mazumtirdzniecības iepakojums produktiem
Home News 1. daļa no 3. Kādu iepakojumu mīkstiem augļiem patērētāji tiešām vēlas?
Cik lielā mērā patērētājiem ir svarīgs ilgtspējīgs iepakojums?
Cik lielā mērā patērētājiem patiešām ir svarīga ilgtspēja un ilgtspējīgs iepakojums? Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo? Ko patērētāji norāda kā svarīgu, un kā viņi rīkojas simulētās tirdzniecības situācijās?
Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, dārzeņu un augļu iepakojuma tirgus līderis uzņēmums NNZ nesen Vācijā veica plaša mēroga pētījumu (vairāk nekā 300 interviju un 11 700 tirdzniecības simulācijās). NNZ veica pētījumu par melleņu un zemeņu iepakojumu materiāliem. Pētījuma rezultātus prezentēja Eiropas Iepakojuma forumā Diseldorfā.
“Mīksto augļu nozarē strādājošajiem mazumtirgotājiem, ražotājiem un piegādātājiem noteikti jāiepazīstas ar mūsu pētījumu,” stāsta iepakošanas tīkla NNZ Inovāciju daļas vadītāja Aliesa Padinga. “Tas sniedz ieskatu par iepakoto mīksto augļu sakarībām un iegādes kritērijiem, un nevienu nepārsteigs tas, ka patērētāji patiesībā nemaz nepērk to, ko viņi apgalvo”. Skaidrs arī tas, ka patērētāji ļoti emocionāli runā par plastmasas, kartona un celulozes iepakojuma ilgtspējību, taču zināt par to neko lāgā nezina. Patērētājiem ir maz zināšanu vai saistības ar iepakojuma iezīmēm vides aizsardzības jomā. Aptaujas laikā daudzi cilvēki pauda vēlmi saņemt saprotamu skaidrojumu par iepakojuma atkritumu plūsmu. Tas dod nodaļai iespēju palīdzēt sasniegt mūsu kopīgos uzdevumus par iepakojuma 100 % reciklēšanu tuvākajā nākotnē.
Turklāt kļuva skaidrs, ka patērētājus visvairāk interesē mīksto augļu kvalitāte, un visi pārējie kritēriji ir pakārtoti tam. Un, kā mēs jau zinām, iepakojuma galvenā funkcija ir attiecīgi aizsargāt kvalitāti un izvairīties no pārtikas atkritumiem piegādes ķēdē. Pētījums prognozē to patērētāju īpatsvaru, kuri izvēlēsies noteikta veida celulozes, kartona vai plastmasas iepakojumu un kāpēc viņi veiks šādu izvēli. NNZ publicēs pētījuma rezultātus trijos tīmekļa žurnālos.
Šajā pirmajā daļā mēs apspriežam patērētāju uzskatus par ilgtspēju un ilgtspējīgu iepakojumu, pamatojoties uz šādiem jautājumiem:
Ar ilgtspēju saistītos jēdzienus, tādus kā “oglekļa pēda” un “bionoārdīšanās”, patērētāji pilnībā neizprot. Runājot par iepakojuma materiālu ilgtspējību, aptaujātie uzskata, ka salīdzinoši labi pārzina kartona iepakojuma ilgtspējības tēmu. Patiesībā viņi par to zina visai maz. Ko patērētāji zina un saprot par plastmasu vides aizsardzības raksturlielumu jomā? Runājot par iepakojuma materiāliem, aptaujātie ir mazāk pārliecināti par savām zināšanām attiecībā uz ilgtspējību, un viņu izteicieni vairāk aprobežojas ar “rada pārāk daudz plastmasas atkritumu” un “kaitē videi”.
Rezumējot patērētāji ir slikti informēti par ilgtspēju kopumā un dažādu iepakojuma materiālu ilgtspējību. Tādēļ nodaļa un politikas sektors šajā ziņā vēl var iekarot daudz pozīciju.
No aptaujā minētajiem tālāk aprakstītajiem raksturlielumiem Vācijas patērētāji zināja tikai Nr. 4 un 13. Visumā mēs varam pieņemt, ka šie vides aizsardzības raksturlielumi patērētāju uzvedību ietekmē maz. Tomēr 90 %patērētāju saka, ka labprāt gribētu redzēt vienkāršus paskaidrojumus uz iepakojuma, lai efektīvi šķirotu izlietotos iepakojuma materiālus. NNZ apspriedīs šo tēmu ar kolēģiem nodaļā un ar mazumtirgotājiem.
Nākamajā tīmekļa žurnālā mēs atklāsim emocionālos un racionālos kritērijus, kas ietekmē fasētu mīksto augļu pirkšanas lēmumus.
"*" norāda obligātos laukus
Šos sīkfailus izmanto, lai optimizētu vietnes veiktspēju un funkcionalitāti. Pārlūkojot vietni, šie sīkfaili nav būtiski. Tomēr ir iespējams, ka noteikti tīmekļa vietnes elementi bez sīkfailiem nedarbosies pareizi.
Šie sīkfaili apkopo datus, kurus mēs izmantojam, lai saprastu, kā mūsu tīmekļa vietni izmanto un uztver. Šie sīkfaili mums palīdz arī optimizēt vietni, lai iegūtu vislabāko lietotāja pieredzi.
Šie sīkfaili ļauj reklāmu tīkliem pārraudzīt jūsu darbību tiešsaistē, lai tie varētu rādīt atbilstošas reklāmas, ņemot vērā jūsu intereses un tiešsaistes uzvedību. Šie sīkfaili arī neļauj atkārtoti rādīt vienas un tās pašas reklāmas.