Sustainable strawberry packaging

2. daļa no 3. Kādu iepakojumu mīkstiem augļiem patērētāji tiešām vēlas

Kritēriji, kas ietekmē pirkšanas lēmumus

Cik lielā mērā patērētājiem patiešām ir svarīga ilgtspēja un ilgtspējīgs iepakojums? Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo? Ko patērētāji norāda kā svarīgu, un kā viņi rīkojas simulētās iepirkšanas situācijās?

Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, dārzeņu un augļu iepakojuma tirgus līderis uzņēmums NNZ nesen Vācijā veica plaša mēroga pētījumu (vairāk nekā 300 interviju un 11 700 tirdzniecības simulācijās). NNZ veica pētījumu par melleņu un zemeņu iepakojumu materiāliem. Pētījuma rezultātus prezentēja Eiropas Iepakojuma forumā Diseldorfā.

Mēs dalīsimies pētījuma rezultātos triju rakstu sērijā. Pirmajā daļā mēs pastāstījām par patērētāju viedokļiem attiecībā uz ilgtspēju un ilgtspējīgiem iepakojuma materiāliem.

Purchasing behaviour strwberries

Šajā tīmekļa žurnālā mēs stāstām par pētījuma rezultātiem attiecībā uz kritērijiem, kas ietekmē pirkšanas lēmumus, pamatojoties uz šādiem jautājumiem:

  • Kāda ir augļu emocionālā ietekme, un kāda ir saistība ar zemenēm?
  • Kādi ir racionālie pirkšanas kritēriji attiecībā uz zemeņu fasēšanas iespējām?

“Sirdij ir iemesli, kurus prāts nezina” ir Blēza Paskāla (1647) aforisms. Pirms daudziem gadiem veikts smadzeņu pētījums parādīja, ka cilvēki faktiski visus lēmumus pieņem neapzināti un emocionāli, nevis racionāli. Tas pats attiecas, protams, arī uz pirkšanas lēmumiem, kas tirgus pētniekiem apgrūtina dzīvi. “Vai patērētājs patiesībā pērk to, ko viņš/viņa apgalvo, ka pērk?” Tādēļ NNZ pasūtīja pētījumu specializētajam institūtam  Dr. Ralf Mayer de Groot. Mūsu uzvedību iepirkšanās laikā ietekmē emocijas, tādēļ pētījumā aplūkoja zemeņu emocionālo ietekmi un saistību ar tām.

Tas parādīja, ka zemenēm ir visaugstākā emocionālā nozīme un tās izraisa spēcīgas emocijas, salīdzinot ar āboliem, vīnogām, apelsīniem, mellenēm un pat ķiršiem. Galvenais emocionālais kritērijs zemeņu gadījumā ir gardā garša, pievilcīgā sarkanā krāsa, svaigums un ideāla gatavības pakāpe. Tas viss nosaka zemeņu kvalitāti. Patērētāji šos kvalitātes kritērijus uzskata par daudz svarīgākiem, nekā tas, vai zemenes audzētas pareizi no ekoloģijas viedokļa.

Iepakojumam jāaizsargā zemenes, un zemenēm jābūt redzamām, lai patērētāji varētu pārbaudīt to kvalitāti. Patērētāju ieskatā zemeņu kvalitātes aizsardzība ar iepakojuma palīdzību ir svarīgāka par visiem analizētajiem ekoloģiskajiem kritērijiem.

Rational criteria strawberries
Zemeņu kvalitātes aizsardzība ar iepakojumu ir svarīgāka par visiem analizētajiem ekoloģiskajiem kritērijiem.

Tomēr 61 % aptaujāto (skatīt diagrammu iepriekš) norāda, ka ekoloģisku apsvērumu dēļ viņi labprātāk neiegādātos noteikta veida iepakojumus. Tādējādi patērētājiem ir pretrunīgas vēlmes. Par “videi draudzīgu” uzskatītais kartona vai celulozes iepakojums nenodrošina labu produktu pārredzamību. Plastmasas iepakojums piedāvā labu pārredzamību, taču no otras puses to uzskata par “videi nedraudzīgu”. Tādēļ galvenais jautājums ir šāds: “Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo, ka pērk?’

Berries 12001 Cardboard Tray NNZ Scan Berries 12553 Cardboard Tray Lid NNZ Benelux Berries 11003 Pulp Tray NNZ DE Berries 12009 Cardboard Tray NNZ DE
87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Esiet informēts par jaunākajiem notikumiem. Abonējiet mūsu informatīvo izdevumu.

"*" norāda obligātos laukus

Kā mēs rīkojamies ar jūsu datiem? Lasiet mūsu Paziņojumu par personas datu drošību