Mazumtirdzniecības iepakojums produktiem
Home News 2. daļa no 3. Kādu iepakojumu mīkstiem augļiem patērētāji tiešām vēlas
Kritēriji, kas ietekmē pirkšanas lēmumus
Cik lielā mērā patērētājiem patiešām ir svarīga ilgtspēja un ilgtspējīgs iepakojums? Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo? Ko patērētāji norāda kā svarīgu, un kā viņi rīkojas simulētās iepirkšanas situācijās?
Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, dārzeņu un augļu iepakojuma tirgus līderis uzņēmums NNZ nesen Vācijā veica plaša mēroga pētījumu (vairāk nekā 300 interviju un 11 700 tirdzniecības simulācijās). NNZ veica pētījumu par melleņu un zemeņu iepakojumu materiāliem. Pētījuma rezultātus prezentēja Eiropas Iepakojuma forumā Diseldorfā.
Mēs dalīsimies pētījuma rezultātos triju rakstu sērijā. Pirmajā daļā mēs pastāstījām par patērētāju viedokļiem attiecībā uz ilgtspēju un ilgtspējīgiem iepakojuma materiāliem.
Šajā tīmekļa žurnālā mēs stāstām par pētījuma rezultātiem attiecībā uz kritērijiem, kas ietekmē pirkšanas lēmumus, pamatojoties uz šādiem jautājumiem:
“Sirdij ir iemesli, kurus prāts nezina” ir Blēza Paskāla (1647) aforisms. Pirms daudziem gadiem veikts smadzeņu pētījums parādīja, ka cilvēki faktiski visus lēmumus pieņem neapzināti un emocionāli, nevis racionāli. Tas pats attiecas, protams, arī uz pirkšanas lēmumiem, kas tirgus pētniekiem apgrūtina dzīvi. “Vai patērētājs patiesībā pērk to, ko viņš/viņa apgalvo, ka pērk?” Tādēļ NNZ pasūtīja pētījumu specializētajam institūtam Dr. Ralf Mayer de Groot. Mūsu uzvedību iepirkšanās laikā ietekmē emocijas, tādēļ pētījumā aplūkoja zemeņu emocionālo ietekmi un saistību ar tām.
Tas parādīja, ka zemenēm ir visaugstākā emocionālā nozīme un tās izraisa spēcīgas emocijas, salīdzinot ar āboliem, vīnogām, apelsīniem, mellenēm un pat ķiršiem. Galvenais emocionālais kritērijs zemeņu gadījumā ir gardā garša, pievilcīgā sarkanā krāsa, svaigums un ideāla gatavības pakāpe. Tas viss nosaka zemeņu kvalitāti. Patērētāji šos kvalitātes kritērijus uzskata par daudz svarīgākiem, nekā tas, vai zemenes audzētas pareizi no ekoloģijas viedokļa.
Iepakojumam jāaizsargā zemenes, un zemenēm jābūt redzamām, lai patērētāji varētu pārbaudīt to kvalitāti. Patērētāju ieskatā zemeņu kvalitātes aizsardzība ar iepakojuma palīdzību ir svarīgāka par visiem analizētajiem ekoloģiskajiem kritērijiem.
Zemeņu kvalitātes aizsardzība ar iepakojumu ir svarīgāka par visiem analizētajiem ekoloģiskajiem kritērijiem.
Tomēr 61 % aptaujāto (skatīt diagrammu iepriekš) norāda, ka ekoloģisku apsvērumu dēļ viņi labprātāk neiegādātos noteikta veida iepakojumus. Tādējādi patērētājiem ir pretrunīgas vēlmes. Par “videi draudzīgu” uzskatītais kartona vai celulozes iepakojums nenodrošina labu produktu pārredzamību. Plastmasas iepakojums piedāvā labu pārredzamību, taču no otras puses to uzskata par “videi nedraudzīgu”. Tādēļ galvenais jautājums ir šāds: “Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo, ka pērk?’
"*" norāda obligātos laukus
Šos sīkfailus izmanto, lai optimizētu vietnes veiktspēju un funkcionalitāti. Pārlūkojot vietni, šie sīkfaili nav būtiski. Tomēr ir iespējams, ka noteikti tīmekļa vietnes elementi bez sīkfailiem nedarbosies pareizi.
Šie sīkfaili apkopo datus, kurus mēs izmantojam, lai saprastu, kā mūsu tīmekļa vietni izmanto un uztver. Šie sīkfaili mums palīdz arī optimizēt vietni, lai iegūtu vislabāko lietotāja pieredzi.
Šie sīkfaili ļauj reklāmu tīkliem pārraudzīt jūsu darbību tiešsaistē, lai tie varētu rādīt atbilstošas reklāmas, ņemot vērā jūsu intereses un tiešsaistes uzvedību. Šie sīkfaili arī neļauj atkārtoti rādīt vienas un tās pašas reklāmas.