Purchasing behaviour strwberries

3. daļa no 3. Kādu iepakojumu mīkstiem augļiem patērētāji tiešām vēlas

Patērētāju pirkšanas uzvedība

Cik lielā mērā patērētājiem patiešām ir svarīga ilgtspēja un ilgtspējīgs iepakojums? Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo? Ko patērētāji norāda kā svarīgu, un kā viņi rīkojas simulētās iepirkšanas situācijās?

Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, dārzeņu un augļu iepakojuma tirgus līderis uzņēmums NNZ nesen Vācijā veica plaša mēroga pētījumu (vairāk nekā 300 interviju un 11 700 tirdzniecības simulācijās). NNZ veica pētījumu, izmantojot mellenēm un zemenēm paredzētos iepakojuma materiālus. Eiropas Iepakojuma forums Diseldofrā ar entuziasmu uzņēma pirmos tam prezentētos zemeņu un zemeņu fasēšanas jomā veiktā pētījuma rezultātus. Mēs dalīsimies pētījuma rezultātos triju rakstu sērijā. Pirmajā daļā mēs pastāstījām par patērētāju viedokļiem attiecībā uz ilgtspēju un ilgtspējīgiem iepakojuma materiāliem.

Otrajā daļā mēs dalījāmies pētījuma rezultātos par zemeņu emocionālo ietekmi un zemeņu pirkšanas racionālajiem kritērijiem. Šajā tīmekļa žurnālā mēs atklājam tirdzniecības simulācijas rezultātus, kas saistīti ar preces iegādi ar vai bez cenas un ar vai bez informācijas par iepakojumu.

Tirdzniecības simulācijā bez cenas un iepakojuma informācijas 55 % patērētāju norādīja, ka kā pirmo izvēlētos celulozes iepakojumu (ar plūsmas plēvi vai noslēdzošo augšējo plēvi). Turklāt 30 % patērētāju norādīja, ka nedodot priekšroku nevienam iepakojumam un ka pirktu zemenes jebkurā gadījumā neatkarīgi no iepakojuma. Patērētāju izvēle ilustrēta tālāk, sākot no pirmā izvēlētā veida.

Berries 12032 Cardboard Tray NNZ DE Berries 11003 Pulp Tray NNZ DE Berries 12009 Cardboard Tray NNZ DE Berries 11001 Pulp Tray NNZ DE
Sustainable strawberry packaging

Nākamā tirdzniecības simulācijas gadījumā zemenes piedāvāja vairākos iepakojumos, iekļaujot arī cenu un informāciju par iepakojumu. 61 % aptaujāto apgalvoja, ka ekoloģisku apsvērumu dēļ nepērkot produktus ar pārāk daudz iepakojuma, tādēļ radās jautājums, cik lielā mērā, pieņemot lēmumu par pirkumu, viņi patiesībā dara tā, kā paši apgalvo?

No pieredzes tirgus pētnieki zina, ka patērētāji bieži vien neapzināti pieņem lēmumu, kas atšķiras no viņu (tā sauktā) domāšanas veida un “racionālās” izpausmes. Ilustratīvs piemērs: zobu pastas tirgus būtu apmēram trīs reizes lielāks par pašreizējo, ja lietotāji tiešām tīrītu zobus tik bieži, kā viņi apgalvo.

Tādēļ patērētāju izvēli tirdzniecības simulācijas laikā salīdzināja arī ar apgalvojumiem, kurus viņi sniedza pētījuma laikā iepriekš. Ja iepakojuma izvēle ievērojami atšķīrās no iepriekš deklarētās, šos rezultātus uzskatīja par nederīgiem (aptaujātās personas neuzskatīja par “uzticamām”), tādēļ tos no aptaujas izdzēsa.

Tirdzniecības simulācijas pasākumos, kuros uzrādīja cenu un informāciju par iepakojumu, lielu popularitāti guva plastmasas PET iepakojums. Patērētāji pērk zemenes plastmasas iepakojumā, jo tām ir zema cena un iepakojums ir caurspīdīgs.

Caurspīdīgs iepakojums ļauj pārbaudīt zemeņu kvalitāti, un tas ir ļoti svarīgi. Tas attiecas uz 39 % patērētāju, kas ir “mazāk zaļi” un nevēlas maksāt vairāk par ilgtspējīgu iepakojumu. Savukārt celulozes un kartona iepakojuma iespējas atbilst videi saudzīgāku mērķgrupu prasībām, kuras ir gatavas maksāt augstāku cenu.

Berries 12902 Plastic Tray Punnet NNZ Berries 15508 Plastic Tray Punnet Clamshell NNZ Berries 14503 Plastic Tray Punnet Flowfresh Film NNZ Berries 15802 Plastic Tray Punnet Lid NNZ
Berries 10702944

Mūsu pētījuma “Ko patērētājs patiesībā vēlas no mīksto augļu iepakojuma” galvenie secinājumi:

  • Ar ilgtspēju saistītos jēdzienus, tādus kā “oglekļa pēda” un “bionoārdīšanās”, patērētāji pilnībā neizprot;
  • Patērētāji ir slikti informēti par ilgtspēju kopumā un dažādu iepakojuma materiālu ilgtspējību;
  • Vides aizsardzības raksturlielumi pirkšanas uzvedību ietekmē maz, lai gan 90 %patērētāju saka, ka labprāt gribētu redzēt vienkāršus paskaidrojumus uz iepakojuma, lai efektīvi šķirotu izlietotos iepakojuma materiālus;
  • Zemenēm ir visaugstākā emocionālā nozīme, un tās izraisa spēcīgas emocijas, salīdzinot ar āboliem, vīnogām, apelsīniem, mellenēm un pat ķiršiem;
  • Garša, krāsa, svaigums, gatavība, tekstūra, vitamīnu saturs un izskats patērētājiem ir daudz svarīgāki iepirkuma kritēriji nekā tas, ka zemenes ir ekoloģiski iegūtas;
  • Svarīgi ir visi kritēriji, kas nodrošina zemeņu kvalitāti (aizsardzību) un redzamību (pārredzamību pārbaudes nolūkos), un tie ir daudz svarīgāki par ekoloģiskiem kritērijiem;
  • 30 % patērētāju nedeva priekšroku nevienam iepakojumam un pirktu zemenes jebkurā gadījumā neatkarīgi no iepakojuma;
  • Savukārt celulozes un kartona iepakojuma iespējas atbilst videi saudzīgāku mērķgrupu prasībām, kuras ir gatavas maksāt augstāku cenu;
  • Patērētāji pērk zemenes plastmasas iepakojumā, jo tām ir zema cena un iepakojums ir caurspīdīgs. Caurspīdīgs iepakojums ļauj pārbaudīt zemeņu kvalitāti, un tas ir ļoti svarīgi. Tas attiecas uz 39 % patērētāju, kas ir “mazāk zaļi” un nevēlas maksāt vairāk par ilgtspējīgu iepakojumu.
87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Esiet informēts par jaunākajiem notikumiem. Abonējiet mūsu informatīvo izdevumu.

"*" norāda obligātos laukus

Kā mēs rīkojamies ar jūsu datiem? Lasiet mūsu Paziņojumu par personas datu drošību