Mazumtirdzniecības iepakojums produktiem
Home News 3. daļa no 3. Kādu iepakojumu mīkstiem augļiem patērētāji tiešām vēlas
Patērētāju pirkšanas uzvedība
Cik lielā mērā patērētājiem patiešām ir svarīga ilgtspēja un ilgtspējīgs iepakojums? Vai patērētāji patiešām pērk to, ko viņi apgalvo? Ko patērētāji norāda kā svarīgu, un kā viņi rīkojas simulētās iepirkšanas situācijās?
Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, dārzeņu un augļu iepakojuma tirgus līderis uzņēmums NNZ nesen Vācijā veica plaša mēroga pētījumu (vairāk nekā 300 interviju un 11 700 tirdzniecības simulācijās). NNZ veica pētījumu, izmantojot mellenēm un zemenēm paredzētos iepakojuma materiālus. Eiropas Iepakojuma forums Diseldofrā ar entuziasmu uzņēma pirmos tam prezentētos zemeņu un zemeņu fasēšanas jomā veiktā pētījuma rezultātus. Mēs dalīsimies pētījuma rezultātos triju rakstu sērijā. Pirmajā daļā mēs pastāstījām par patērētāju viedokļiem attiecībā uz ilgtspēju un ilgtspējīgiem iepakojuma materiāliem.
Otrajā daļā mēs dalījāmies pētījuma rezultātos par zemeņu emocionālo ietekmi un zemeņu pirkšanas racionālajiem kritērijiem. Šajā tīmekļa žurnālā mēs atklājam tirdzniecības simulācijas rezultātus, kas saistīti ar preces iegādi ar vai bez cenas un ar vai bez informācijas par iepakojumu.
Tirdzniecības simulācijā bez cenas un iepakojuma informācijas 55 % patērētāju norādīja, ka kā pirmo izvēlētos celulozes iepakojumu (ar plūsmas plēvi vai noslēdzošo augšējo plēvi). Turklāt 30 % patērētāju norādīja, ka nedodot priekšroku nevienam iepakojumam un ka pirktu zemenes jebkurā gadījumā neatkarīgi no iepakojuma. Patērētāju izvēle ilustrēta tālāk, sākot no pirmā izvēlētā veida.
Nākamā tirdzniecības simulācijas gadījumā zemenes piedāvāja vairākos iepakojumos, iekļaujot arī cenu un informāciju par iepakojumu. 61 % aptaujāto apgalvoja, ka ekoloģisku apsvērumu dēļ nepērkot produktus ar pārāk daudz iepakojuma, tādēļ radās jautājums, cik lielā mērā, pieņemot lēmumu par pirkumu, viņi patiesībā dara tā, kā paši apgalvo?
No pieredzes tirgus pētnieki zina, ka patērētāji bieži vien neapzināti pieņem lēmumu, kas atšķiras no viņu (tā sauktā) domāšanas veida un “racionālās” izpausmes. Ilustratīvs piemērs: zobu pastas tirgus būtu apmēram trīs reizes lielāks par pašreizējo, ja lietotāji tiešām tīrītu zobus tik bieži, kā viņi apgalvo.
Tādēļ patērētāju izvēli tirdzniecības simulācijas laikā salīdzināja arī ar apgalvojumiem, kurus viņi sniedza pētījuma laikā iepriekš. Ja iepakojuma izvēle ievērojami atšķīrās no iepriekš deklarētās, šos rezultātus uzskatīja par nederīgiem (aptaujātās personas neuzskatīja par “uzticamām”), tādēļ tos no aptaujas izdzēsa.
Tirdzniecības simulācijas pasākumos, kuros uzrādīja cenu un informāciju par iepakojumu, lielu popularitāti guva plastmasas PET iepakojums. Patērētāji pērk zemenes plastmasas iepakojumā, jo tām ir zema cena un iepakojums ir caurspīdīgs.
Caurspīdīgs iepakojums ļauj pārbaudīt zemeņu kvalitāti, un tas ir ļoti svarīgi. Tas attiecas uz 39 % patērētāju, kas ir “mazāk zaļi” un nevēlas maksāt vairāk par ilgtspējīgu iepakojumu. Savukārt celulozes un kartona iepakojuma iespējas atbilst videi saudzīgāku mērķgrupu prasībām, kuras ir gatavas maksāt augstāku cenu.
Mūsu pētījuma “Ko patērētājs patiesībā vēlas no mīksto augļu iepakojuma” galvenie secinājumi:
"*" norāda obligātos laukus
Šos sīkfailus izmanto, lai optimizētu vietnes veiktspēju un funkcionalitāti. Pārlūkojot vietni, šie sīkfaili nav būtiski. Tomēr ir iespējams, ka noteikti tīmekļa vietnes elementi bez sīkfailiem nedarbosies pareizi.
Šie sīkfaili apkopo datus, kurus mēs izmantojam, lai saprastu, kā mūsu tīmekļa vietni izmanto un uztver. Šie sīkfaili mums palīdz arī optimizēt vietni, lai iegūtu vislabāko lietotāja pieredzi.
Šie sīkfaili ļauj reklāmu tīkliem pārraudzīt jūsu darbību tiešsaistē, lai tie varētu rādīt atbilstošas reklāmas, ņemot vērā jūsu intereses un tiešsaistes uzvedību. Šie sīkfaili arī neļauj atkārtoti rādīt vienas un tās pašas reklāmas.